Pages

Followers

Monday, May 12, 2014

gigi bongsu

 Gigi adalah pancaindera yang diberikan oleh tuhan kepada kita untuk mengunyah makanan,bercakap, menyanyi dan sebagainya. Kita sebagai hambaNya haruslah bersyukur di atas apa yang telah dikurniakan olehNya.
Ini adalah contoh gigi yang tercantik. cantik kan gigi diaorang? putih dan bersih je.
ini adalah contoh gambar orang yang sakit gigi, kadang-kadang sakit gigi ini bukanlah kerana gigi rosak, tetapi kemungkinan gigi bongsu telah tumbuh pada gadis ini. hal ini yang berlaku pada saya pada minggu lepas sehinggalah sekarang. gigi bongsu telah tumbuh senget dan terpaksa tanggung kesakitan yang amat sangat.
ini adalah contoh gambar gigi yang tumbuh senget. apabila gigi ini tunbuh senget,ia akan mengganggu pada gigi yang lain. atau erti kata lain akan melanggar gigi yang lain.
dan bila lihat gambar ini, saya boleh tahu keadaan gigi saya yang sangat sakit itu.
dan bila lihat gambar ini.inilah perasaan saya bila gigi saya sakit..eeee
tapi bila dokter dah berjaya keluarkan gigi saya, saya masih lagi sakit.. dan tak tahu apa yang harus saya lakukan..

oleh itu, untuk mengelakkan sakit gigi,kita haruslah membuat pemeriksaan gigi sekurang-kurangnya tiga bulan sekali.

ini adalah contoh gigi yang tidak dijaga dengan baik.

pelbagai reaksi muka kalau kita sakit gigi.

gosok gigi dengan betul supaya gigi sentiasa bersih dan sihat, selain itu haruslah memakan makanan yang berkhasiat untuk gigi.

ini adalah kedudukan gigi yang ada di dalam mulut kita.



sekian..

No comments:

Post a Comment